[Inne] Czyszczenie przepustnicy środkiem w spreju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [Inne] Czyszczenie przepustnicy środkiem w spreju

    Dzisiaj przyszła paczka z tym, co na foto, czyli:
    - zaciski pod 288/312mm + przewody gumowe
    - jarzma pod 288mm
    - drugi komplet zwrotnic na 5 szpilek z koronkami ABS'u
    - wiązki ABS'u
    - czujniki ABS'u
    - sprężynki

  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    #2
    [Inne] Czyszczenie przepustnicy środkiem w spreju

    Koledzy, być może źle szukałem, ale nie znalazłem nic na ten temat i dlatego pozwalam sobie zapytać:
    Czy ktoś miał okazję czyścić przepustnicę psikając sprejem do czyszczenia przepustnic i odczuł poprawę? A może ktoś ma zgoła odmienne doświadczenia i zdecydowanie odradzi taką naprawę?
    Pytam, bo maja Tojtojka ma objawy zabrudzonej przepustnicy (wyraźne wahania obrotów jałowych przy włączonej klimie, różne obroty jałowe przy klimie wyłączonej) a "boję się" oddać auto do mechanika i chciałbym temat ogarnąć sam możliwie mało ingerując w przepustnicę (nie chcę rozłaczać elektroniki i układu chłodzenia).
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Tylko IMO to sie czysci czesc "elektroniki" a nie ta dziure, do ktorej kazdy moze sobie prysnac, bo to tam "druciki jezdza po plytce" i wiedza w jakim polozeniu jest przepustnica aktualnie
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • pepedealer
        Drive
        • 2009
        • 63
        • Subaru

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Tylko IMO to sie czysci czesc "elektroniki" a nie ta dziure, do ktorej kazdy moze sobie prysnac, bo to tam "druciki jezdza po plytce" i wiedza w jakim polozeniu jest przepustnica aktualnie
        Własnie tu się troche mylisz bo czyści się dziurę a nie elektronikę (szczelnie zamkniętą). Bardzo często odma jest wyprowadzona przed przepustnicę i pary oleju płynąc z powietrzem osiadają na przepustnicy (w dziurze i na klapce) zmniejszając światło kanału. Elektronika stara sie to zniwelowac ale przy zbyt dużej ilości osadu juz nie daje sobie rady. Temat mam przećwiczony na trzech samochodach. Felicia, Corsa D i Astra H. Najgorzej było w Corsie, po przebiegu 130kkm na spodzie przepustnicy (nie widać bez wymontowania) było około 1 mm osadu a na kanale w ktorym jest przepustnica około 0,5 mm. W Astrze miałem mniej i też trzeba było wyjąć bo nie było technicznej możliwości wyczyszczenia. Felicja miała czyszczenie sprejem bez wyjmowania, Astra jakimś płynem i pedzlem ale po wyjciu a Corsa (ta juz sam czyściłem) benzyną i pędzlem po wymontowaniu (spód klapi musiałem śrubokrętem skrobać bo takie zapieczone było). Wniosek jest taki. Sprajem możesz pryskać ale nie wyczyścisz dokładnie bez wymontowania. Nie ma dostępu od spodu. Nie próbuj palcami przestawiać przpustnicy.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          No to mozliwe, ale ja widzialem przypadki gdzie dopiero wyczyszczenie elektroniki pomoglo, bo srodek byl lsniacy i dalej bylo zle.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9943
            • Ford

            #6
            Poczyściłem bez rozbierania elektroniki i odłączania przewodów chłodzenia (w każdym razie przepustnicę odłączyłem od motoru). Efekty (szczególnie podczas pracy z klimą) są bardzo widoczne (choć wczesniej nie było z tym tragedii), ale wciąż wymagają delikatnego dopracowania...
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            Pracuję...